2009-03-28

Alladin - Nu är jag kär igen / Kom låt oss älska

Här har vi ett glassigt band som antingen snott sitt namn från en karaktär ur den kända sagan i Tusen och en natt eller från en populär chokladask, men utan att läsa Tusen och en natt eller titta på den populära chokladasken. Följaktligen har de stavat fel till sitt eget bandnamn. Men jag kan ju ha fel. Det kan ju vara så att de inte alls ville syfta på tjuven Aladdin utan något av de följande:
  • En hyllning till alla DIN-anslutningar
  • Att de alla tillhör ADIN, Arkeologiska Databaser I Norrland
  • Al Ladin, mannen som blev känd genom sin bror Bin
  • En kul baklängesvändning av Nidalla Street i Queensland
Fast det känns ju onekligen mest som en grymt slarvig miss.
I rutan ser vi fem män som bara skulle kunna komma undan med sin outfit och frisyrer under den korta perioden 1986-1990. Genom hela övriga världshistorien är det helt kört.
Nästa sak man lägger märke till är de charmiga titlarna som passar så fint ihop som en gemensam mening.
Mange ringer Karina klockan 03:14 en lördag kväll:
- Kom hit, jag har tråkigt.
- Aldrig i livet, du kan inte bara göra slut med mig och sen ringa så fort du är full. Jag kommer aldrig förlåta dig för all skit du sa om mig.
- Vaddårå.
- Att jag var tjock och ful och luktar ruttet till exempel. Och att du aldrig gillat mig på riktigt utan att "man tager vad man haver".
- Jaha, det. Men nu är jag kär igen! Kom hit så pippar vi!
1987.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Numera säljs ju alltid såna där aladdin chokladhjärtan vid alla hjärtans dag men fanns dom 1987? Jag tror att marabou kanske fick lite inspiration ifrån alladin..eller också inte... /Mats

GöP sa...

Killen längst till vänster liknar ju en ung Ron Jeremy.

marihelene69 sa...

Extremt läskig mustasch på han till vänster.

Anonym sa...

Skjut!

Buster sa...

Vilka härligt avspända -för att inte säga helt ofarliga- grabbar, och med kavajärmarna uppkavlade precis som i "Miamai Vice" å allting! Kan det bli läckrare än så här?

Kenneth sa...

Killen längst till höger är ju den skrikande galningen från polisskolanfilmerna. Är han sångare i bandet tro..?

Ozjeppe sa...

Måste ärligt erkänna att jag själv hade samma frilla som 2:an från höger, sommaren '87... Men polkagrisfärgerna, då? Och alla små fladdrande, sliskiga hjärtan? Aaargh!

Ulf Swärd sa...

Kom hem håkan, allt är förlåtet förlåtet :)

Anonym sa...

Det är första gången jag ser att en singel har lagts ut på den här sidan

Tobias sa...

"Arkeologiska databaser i Norrland"! Jag tror jag dör! Vansinnigt roligt!

Anonym: Nu vet jag ju inte huruvida detta är en sju- eller tolvtummare, men såväl maxisinglar/tolvor som sjutumssinglar finns det några stycken av sedan tidigare, exempelvis "Muschipower" och "Run For Love".

Daniel sa...

Jag får lite vibbar av att fotografen berättade att det ser "avslappnat" och "erotiskt laddat" ut med händerna i byxfickorna. Alla var till en början på. Men efter lite betänketid kände den ena killen att han ville vara lite "crazy" och stoppade helt sonika händerna i kavajfickorna!!! När det uppdagades för "jag har en grym hockeyfrilla" så tänkte han "ähvafaaaaan!" och drog upp händerna ur byxorna. Resultatet vart ju lite tafatt, men tre av killarna fick med sig ragg efter flera spelningar, de övriga två är numera tv-reparatörer i Singapore.

Anonym sa...

Kenneth: Tänkte precis samma sak, skrämmande likt! xD

Kung Erik sa...

Grabben längst ut till höger ser ut som om han just släppt en fuktig smygskit och är orolig för hur den ska tas emot av de andra.

isabelle sa...

ahahahaha! världens bästa!

Broken Haiku sa...

Sen är ju mannen längst ut till höger härligt lik en tidig Bobcat Goldthwait (ni vet, den skrikande ångestladdade mannen i Polisskolan).

Anonym sa...

Kan detta band vara från nordvästra Skåne, månne?

Anonym sa...

Nix, de var från Götlabord
Men var f*n har du fått tag på denna??
Det är jag 2:a från vänster, och jag kan bara hålla med om alla kommentarer, men jävlar vad kul vi hade ;)

Herr Dryck sa...

Haha, härligt! Jag letar i skivbackarna i de allra mest bortglömda loppisarna, det är precis såna här fynd jag är på jakt efter!

Anonym sa...

Underbart. Kanonkul blogg! Jag har faktiskt också förflutet i Limmericks som du också hängt ut på sidan nyligen ;)
Jag spelade i Alladin 1985-1988 och Limmericks 1988-1992.
Och jag står för allt jag/vi gjort ;)
Keep up the good work!!

/Peter