2009-04-28

Loco Mia - Rumba Samba Mambo

Herre Gud.
Vi har sett väldigt mycket axelvaddar på denna blogg genom åren och förfärats över hur de måste ha tänkt för att komma fram till att det var en bra idé att bära dem. Här kommer ett gäng som får allt det där att blekna.
Loco Mia heter de, och står iklädda kostymer direktimporterade från Kräkrike. Axelvaddarna är av sådan grov kaliber att en person iförd skyddsutrustning för amerikansk fotboll hade sett tanig ut i jämförelse.
Uppe till vänster står Farbror Blå, med Jacksoninspirerad svettlock i ansiktet, och fläktar sig. Solfjädern han håller i sin hand verkar vara något av en logotyp som återkommer på fonden bakom dem. Vi kan se varför; svetten dryper om honom där han står iklädd denna mastodontkavaj. Ett tips hade varit att ta av de där jävla kläderna istället för att kämpa mot hettan genom att fläkta sig. Hans axlar har små horn eller öron längst ut, med säkert en meters vingspann mellan sig.
Bredvid honom står Den Röde, en smörcharmig hunk som tycks ha problem med sina armar.
På nedre raden finner vi något som för tankarna till ett sydeuropeiskt bröllop; två personer överösta av vitt och glitter och som håller hand under största andakt. Pojken till vänster får vi anta är en spansk version av Nick Carter. Perfekt blond frisyr, hundvalpsblick, busig ring i örat och ett milt leende rakt in i flickrummen. Men söder om halsen slog det slint. Hans outfit är helt makaber; metervis av silverglittrande tyg och spets utgör axlarna, stora som mikrovågsugnar, varvat med pösiga vita ärmar, vit haklapp och små svarta blomdekorationer. Han ser ut som en väldigt pimpad hockeymålvakt som tagit av sig hjälmen.
Hans blivande make sitter även han och svettas ymnigt. Han rockar maggördel, en massa små tygbollar och gardintofsar hängande från axelpartierna som sticker ut som markiser åt sidorna. Dessa axelstycken är sammankopplade med maggördeln med någon sorts små hängslen, och för att sätta spiken i sin egen kista toppade han med en liten glittrig fågel under hakan.
Kort sagt ser vi fyra män som hade haft väldigt svårt att komma in på nattklubben; även om vakten accepterat deras klädsel hade de inte kommit in genom dörren.
1990.

38 kommentarer:

This Charming Man sa...

"Kort sagt ser vi fyra män som hade haft väldigt svårt att komma in på nattklubben; även om vakten accepterat deras klädsel hade de inte kommit in genom dörren."


HAHAHA! Suverän.

Terra sa...

Haha. Fantastisk!

GöP sa...

Haleluleja!!!
Detta var nog det värsta jag sett på mycket länge.

Kai sa...

Herre GUD är ju bara förnamnet.

Kai sa...

Är föresten inte blondie ganska lik Eminem, typ ung o extra gay kopia?

Mib sa...

Oj, jag trodde först helt bergis att den blonde var en barbiedocka. Eller är han det?

Salasso sa...

Barbiedocka var nästan rätt. Båda grabbarna i vitt är väldigt naturtrogna sexleksaker. Den vänstra har ett huvud typ 3, den högra typ 5. Och femmans frisyr är förstås extrautrustning.

Ämma sa...

Trodde först efter en snabb blick att de gömde sig bakom varsin kärringfåtölj :s
Sen tittade jag noggrannare och blev rädd.

Tobias sa...

Svenska dansband och deras estetiska tillkortakommanden i all ära (?), men i jämförelse med sådant här ter de sig plötsligt som en dussinvara. Det är sannerligen sju resor värre än vilket svenskt dansband som helst.

Logotypen i sig hade förtjänat en rå kommentar på nästan vilket annat omslag som helst, men jämte det andra anskrämet hamnar den liksom i skymundan.

För övrigt anser jag den mörkhårige blivande maken, i all sin stelhet, påminner mycket om en ung Karl Bartos på omslaget till "Trans-Europe Express".

magaluf sa...

"Pimpad hockeymålvakt" - lysande!

Kung Erik sa...

Näääeee... Herr Dryck! Näää. Det är helt OK för mig att du hånar riktiga knas-omslag, men du ska inte fuska med Photoshop; det är inte sportsligt.

Anonym sa...

Det blir bara bättre...

http://www.youtube.com/watch?v=Hk3LHHOlm6o

under cover sa...

Jag tittade just på länken från "Anonym". Jag behöver numera psykologhjälp. Och det mest skrämmande är att 677042 pers (+ jag då) har kollat på klippet OCH GETT DET 4,5 I BETYG! (förlåt, jag var tvungen att skrika)

Cathmelar sa...

Man kan lätt misstänka att Loco Mia i det där YouTube-klippet sjunger playback... :P

Riktigt groteska dräkter dessutom!

Snowroller sa...

Huuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!

Rimbloggen sa...

Och så sent som 1990. ETT ÅR efter Berlinmurens fall. ETT ÅR efter protesterna på Himmelska Fridens torg. De här spanjorerna har inte märkt nånting av förändringens vindar. De kör på i samma, sköna 1985-style...fullständigt makabert.

Anonym sa...

Kan inte låta bli att citera en av kommentarerna på YouTube:
"What the fuck?? If they're still alive, shoot them! And if anyone thought this was good back then, or still thinks it's good today, shoot them too. Also, for good measure, round up 100 random Spaniards and shoot them as well, as punishment for the country who created this monstrosity. Yes, I'm totally serious."

nina sa...

väldigt välskrivet, precis som när bloggen var ny! thumbs up!

Anonym sa...

Här är videon där de gör titelspåret från den här skivan och använder de här kläderna. Jag vet inte vad jag ska säga annat än "Dra dem bakom en pickup - nu!"

http://www.youtube.com/watch?v=DyWA1GcDz9s

Anonym sa...

En grej ska vi vara glada för iaf..att vi slipper se deras fötter! HERREGUD! /mats

Anonym sa...

Ja detta var nog det värsta hittills!!! var bara tvungen att göra en google blidsök, och detta hittades då: http://tzngtlalucmom-tzngtsanto.blogspot.com/2008_07_01_archive.html

Så det finns mer att upptäcka herr dryck! Vad sägs om dom sanslösa röda läder outfitsen på Party Time plattan tex?? och undrar vad dessa pojkar har för "partytime" med 5 Afghan hundar? ja kanske bäst att det stannar vid en fundering......

Tack för en underbar sida!!!!

Anonym sa...

Loco Miia betyder ungefär Tokiga jag.

Olsson sa...

"Axlarna, stora som mikrovågsugnar"... Det där fick mig verkligen att garva rakt ut! Tack!

Anonym sa...

Snubben till höger är som Wesley Crushers huvud (http://photos.smugmug.com/photos/499075228_VYgVy-M.jpg) på lord ilpalazzo (http://quiescence.hisdivineshadow.net/galleries/ilpalazzo/ilpalazzo.01.jpg)

Jan Jävulbock sa...

Jag spyyyr på killen längst ner till vänster...

Kung Erik sa...

Jag skriver detta på ett tangenbord för synskadade; jag brände nämligen båda näthinnorna hinnorna när jag såg bilden. Nu får jag bära med detta, mitt sista synintryck, för resten av livet. Tack så in i helvete, Herr Dryck!

mib sa...

Han högst upp till vänster är lite söt faktiskt. Påminner om Martin i BWO...

Isaac sa...

Alltså axelvaddar i all ära, men får man se ut hur som helst? Den skivan var nog f-n det sämsta jag sett... Fram tills jag fick se den länkade videon med de fyra apokalypsens matadorer från helvetet. Snudd på brott mot mänskligheten denna...

Denna bloggen kommer nog aldrig kunna överträffa denna, men fortsätt försök ändå, Herr Dryck. :) Underbart och skrämmande på samma gång hur många fula omslag det finns därute.

Anonym sa...

Nån som vågar sätta en slant på att dom INTE är homos...?

Ozjeppe sa...

Man saknar ord... det här ÄR ju apokalypsens sanna fyra ryttare. Och det går nog f-n inte att hitta ett vidrigare typsnitt än det i bandnamnet: sönderrivna remsor ur en Prideparad-fana!

Anonym sa...

De kanske inte hade kommit in på den vanliga nattklubben, men gayklubben hade de ju definitivt fått komma in på - de hade ju bara behövt ta bakvägen! Hahaha

PL sa...

Vadfan, är inte det här HMF? Att göra narr av personer som så uppenbart är homosexuella?

emmelie sa...

jag skrattade högt och tills jag började gråta och ändå kunde jag inte sluta, hysterisk bild med omdöme som var helt guld!! alla mina kollegor tycker just nu att jag är störd, vänta bara tills jag sänt dem länken.. :P

Neurotica sa...

Dansbanden är förlåtna.De är avsedda för en ohipp publik som vi i den ironiska generationen vars föräldrar/mor-farföräldrar möjligen i vissa fall verkligen uppskattade sådant kan garva åt idag idag,men det här måtte väl ändå ha varit avsett för en yngre och mer medveten publik med några estetiska skuldkänslor i behåll!
Och 1990!Är det axelvaddarnas sista suck vi ser här?Ja,det tror jag väl.
Jag hoppas det iallafall innerligen .

Computress sa...

Vilka bolerosamurajer!

Ser ut som dom slängt på sig mormors linnedukar för att gå på audition till en japansk kostymrulle!

Anonym sa...

Hahahaha vad fan kommer ihåg gruppen! ALLA visste att dom var gay men det ville inte de vuxna lyssna på, dom bara tyckte dom var "speciella" =) Åh vilka minnen... hahahaha

Linda R sa...

Eh, jag var jättekär i både Herr Röd och Herr Silver då det begav sig.

Anonym sa...

Gruppen finns fortfarande, deras sida på FaceBook https://www.facebook.com/locomiaoficial?fref=ts

Petter